Andere tijden, tijd voor sterkere merken

We zitten midden in de “intelligente” lockdown in tijden van Corona/Covid19 en veel ondernemers worden nu al keihard geraakt in hun portemonnee. Echt geen makkelijk tijd voor niemand. Zelf ben ik net onderweg met bedrijf nummer vijf en daarin gaat het zeker niet slecht maar ik heb zo het vermoeden dat het anders had kunnen gaan op het moment dat we niet in deze situatie hadden gezeten.

Wat ik als ondernemer graag wil, is andere ondernemers en professionals helpen het maximale uit hun bedrijf en/of merk te halen. De kracht van hun merk boven tafel krijgen en hun bedrijf hiermee op de kaart zetten. Dat begint allemaal bij een sterk verhaal en absoluut niet met een logo. 

Wat is jouw verhaal als ondernemer/onderneming en wat is het doel wat je nastreeft, welke toegevoegde waarde biedt je met je bedrijf. In eerste instantie voor je klant, en misschien ook wel op de wereld?

Keuzes durven maken en daarvoor willen gaan. Niet voor de korte termijn willen gaan maar echt iets voor de langere termijn op willen bouwen. Dat is waar het vaak mis gaat. Te vaak gaat het om snel geld of om aandeelhouderswaarde, en dat is jammer wat doet toch in veel gevallen afbreuk aan de kracht van een merk. Daarom zou ik je graag met dit “verhaal” aan het denken willen zetten… 

Zeker nu je daar ook wat meer tijd voor hebt of juist omdat dit hét moment is waarop je dit zou moeten doen omdat de wereld om ons heen heel snel verandert. Wat zo gewoon was is ineens niet meer gewoon en met een middelmatig merk zul je deze crisis zeker niet de baas kunnen zijn. 

Rij eens een poosje door ons land en bekijk de bedrijven is waar je langs rijdt. Of bekijk eens wat websites en ga eens na hoe deze op jou overkomen. Het is echt vaak slecht gesteld met de beleving die wordt geboden. Het verhaal achter het merk of de ondernemer is vaak ver te zoeken en merkbeloftes komen vaak ook niet tot zijn recht, als ze er überhaupt al zijn.

Daar zijn wij wel een beetje klaar mee. Wij willen hier graag verandering in brengen en zijn er van overtuigt dat elke merk naar de next level kan, daag jij ons uit?

Leave a comment