Waar moet jouw merk over 5, 10 of 15 jaar staan?

De stip aan de horizon, toekomst perspectief. Waar moet jouw merk over 15 jaar staan? We focussen ons niet op de korte termijn doelen of quick-wins maar we kijken vooruit. Hieronder lees je hoe we dat doen.

Strategie as a service / roadmap

Met ‘strategie as a service’ kies je voor een grondige aanpak die begint bij de wortels van jou bedrijf. We gaan nader kennismaken, houden een persona workshop, een customer journey workshop en een content workshop. Dit alles zorgt voor een aantal deliverables. Interesse gewekt? Hieronder vind je meer informatie wat we per stap zoal doen.

Kennismakingssessie / verdiepingssessie

In een kennismakingssessie / verdiepingssessie maken we nader kennis met elkaar en willen we meer weten komen over het bedrijf en haar de medewerkers maar zeker ook over de klanten. We horen graag jullie geschiedenis, de huidige situatie en jullie toekomstvisie. Hoe groot is het bedrijf, wie zijn jullie klanten en waar komen jullie (potentiele) klanten met jullie in contact (de zogehete touchpoints). We zijn benieuwd naar de dynamiek, de sfeer en welke effort jullie momenteel steken in het opbouwen van een merk. Wat is jullie toekomst plan?

Persona workshop

Om een goed beeld te krijgen van de doelgroep is een <strong>persona workshop</strong> een zeer geschikte workshop. We brengen hier goed in kaart voor wie je nou eigenlijk je producten of diensten op de markt zet. Geen klant is hetzelfde, maar je kunt ze wel indelen in groepen met archetypische kenmerken.

UnHyped - Strategie as a service - Wie zijn je klanten

Wie zijn eigenlijk de afnemers van je product of dienst en wat is hun leeftijd?
Wat zijn eigenlijk de doelen van de klant op je website?
Wat is er bekend over de achtergrond van je klanten en wat zijn hun motivaties en frustraties tijdens een online aankoop?
Van welke merken worden je klanten eigenlijk warm en waardoor laten ze zich zelf beinvloeden?

Het resultaat van deze workshop geeft de persona’s met daarin de archetypische kenmerken.

Customer journey-workshop

Tijdens de customer journey workshop kijken we naar meerdere factoren welke bij gebruikers van invloed kunnen zijn tijdens de gehele route naar een conversie. Zitten er in de route naar die conversie gebreken dan kan dit er voor zorgen dat klant tijdens zijn of haar ‘klantreis’ op jouw website afhaakt met als gevolg dat er geen conversie (bijvoorbeeld een aankoop) plaatsvind. Door deze gebreken in kaart te brengen en weg te nemen uit een klantreis voorkom je dat jouw (potentiele) klant op een dwaalspoor raakt. Kort door de bocht; de klant moet in 1 streep naar de finish. Zo weinig mogelijk afleiding en de regel ‘less is more’ is eentje die hier goed van toepassing is.

UnHyped - Strategie as a service - Customer journey workshop

In het kort kijken we naar de volgende zaken:

Het proces – Kunnen klanten het hele proces eenvoudig doorlopen of ondervinden ze ergens hinder?

De tijd – Lopen klanten tegen onnodige wachttijden aan?

Gemaakte fouten – Zit er een patroon in de gemaakte fouten?

De kosten – Hoe regeageren de klanten op de kosten voor de producten of diensten die ze afnemen?

De gebruikte kanalen – Welke kanalen worden er door de klant gebruikt en waar verlies je klanten?
Wat zijn de touchpoints (m.a.w. waar komen de klanten voor het eerst in aanraking met jouw merk)?

De medewerkers – Zijn alle medewerkers zich bewust van de invloed die ze kunnen hebben op de klantbeleving?

Het verleden – Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Aannames doen op basis van het verleden of moet je juist bijsturen?

Opzetten testpanel

Je wilt een vinger aan de pols houden en goed in kaart krijgen en blijven houden waar je klanten zich mee bezig houden.Wat speelt er en tegen welke problemen lopen ze aan? Het belang van een testpanel is essentieel. Daarom gaan we samen een testpanel opzetten welke zo optimaal mogelijk kan testen.

Validatie testpanel

Is de customer journey echt verbeterd? Is de customer experience er beter op geworden? Het testpanel kan de bevindingen en aangebrachte wijzigingen valideren op basis van testen. Wat speelt er en tegen welke problemen lopen ze aan? Dit geeft harde cijfers / inzichten waar we weer mee verder kunnen.Bijkomend voordeel is dat het testen met een testpanel op echte apparaten kan plaatsvinden, apparaten welke momenteel in de markt gebruikt worden.

Contentworkshop

Er is vandaag de dag een groot scala aan (social) media kanalen. Dit kunnen allemaal kanalen zijn waar jouw potentiele doelgroep zich bevind. Door de juiste kanalen te selecteren en per kanaal een krachtige boodschap op te stellen komt jouw boodschap niet alleen aan bij jouw doelgroep, hij komt ook binnen! Moet jij blogs schrijven, juist vol inzetten op e-mail, werkt video voor jou beter of misschien moet je je boodschap door een influencer laten overbrengen. Tijdens de contentworkshop gaan we dieper in op de verschillende mogelijkheden / kanalen.

Deliverables

De uitkomsten van dit pakket geven een aantal deliverables waaraan we ons kunnen vasthouden en waar we mee verder kunnen. De onderstaande items zullen na het doorlopen van dit volledige pakket als deliverable het levenslicht zien:

  • Customer Journey map
  • Visueel gemaakte en uitgewerkte persona’s
  • Content strategie
  • Content planning

Hoe nu verder / wat zijn de vervolgstappen?

Contentcreatie

Op basis van de content workshop komt er een contentstrategie en een content planning. Stick to the plan en begin met de executie! Er moet content gemaakt worden. Wij van unhyped kunnen jullie hierin ontzien. We schrijven blogs, maken gebruik van influencer marketing, zijn sterk in video en we kunnen ook zorgen voor een goede linkbuilding om de autoriteit van jouw merk te vergroten. Durf je het zelf neit aan of weet je niet waar je moet beginnen? UnHyped kan je hier ontzorgen.

Campagne opzetten

Wij gaan jou ook ontzorgen voor wat betreft het beheren van verschillende campagnes. Ons team van experts heeft kennis en ervaring in het opzetten en beheren van diverse campgnes, hierbij kun je denken aan Google Ads, Facebook Ads, LinkedIN, Pinterest enzovoorts.

Naast deze bekendere typen campagnes zie je de laatste jaren ook een enorme groei in de Influence marketing wereld.
Ook hierin kan unHyped iets voor jouw betekenen. Zo kunnen we blogs schrijven en die plaatsen op populaire websites met een link terug naar jouw website / webshop. Een hele mooie natuurlijke manier van linkbuilding welke bijdraagt aan jouw authoriteit (wat weer een onderdeel is om hoog te ranken op de zoekresultaten pagina’s van Google).

Execute – Learn – Evolve / Bijsturen en optimaliseren

Als campagnes een tijd lopen kunnen we gaan kijken of ze het gewenst resultaat wel behalen. Op basis van die getallen kunnen we de campagnes bijsturen om het rendement zo hoog mogelijk te krijgen. Kortom we zetten campagnes op, we maken lering uit de getallen en kunnen op basis daarvan weer bijsturen om zo een nog beter eindresultaat te krijgen.

Waarom wil je Strategie as a service?

Met UnHyped heb jij alle expertise binnen 1 partner en 1 loket voor al je strategische activiteiten. Je hoeft alleen maar met ons te schakelen en wij bespreken de mogelijkheden en gaan voor jou aan de slag. We houden daarbij de lijntjes zo kort mogelijk waardoor we in staat zijn snel te schakelen.

Met strategie as a service kunnen we een forse bijdrage leveren aan de natuurlijke groei en uitbouw van jouw bedrijf en we willen dit bewerkstelligen door een langere termijn visie als basis voor onze samenwerking te gebruiken. Interesse?