Services

Digitale strategie

Begin met het doel voor ogen. Een duidelijk doel om na te streven levert een strategie op waarin iedereen een bijdrage levert. Evalueren, meten en verbeteren zorgt voor een groeimindset.

01.

B2B2C strategie

Wij geloven in digitale strategieën die evolueren. Iets van de voren vastomlijnd maken en denken dat dit gaat werken is niet meer van deze tijd. Alles om ons heen verandert zo ontzettend snel dat we onze plannen elke keer moeten aanpassen. Het is een proces van bedenken, meten, leren en verbeteren. Wel moeten we met elkaar de kaders helder hebben. Welk ultieme doel streven we na? Wat is de purpose van de organisatie of afdeling en hoe draagt de strategie bij aan het nastreven van deze uitdagende missie? Graag gaan wij samen met jou de uitdaging aan om jouw doelen te realiseren.

Wij werken daarvoor graag met het OGSM-model en zetten waar nodig het business model canvas in om samen tot de essentie te komen. We maken een lange- en middellangetermijn-roadmap en plannen concrete acties die we met elkaar gaan meten en evalueren.

De digitale strategie wordt minimaal één keer per jaar geëvalueerd (het liefst vaker) en onderderdeel van de strategie zal ook zeker zijn in welke kadans de verschillende teams of jouw team hier actief tijd aan gaat besteden. Vuistregel is: hoe meer en vaker je hier aandacht aan besteedt, hoe sneller je doelen kunt realiseren. Ook weten we allemaal dat het speelveld zich continu en in hoog tempo aanpast. Mensen veranderen, behoeften veranderen, er zijn toetreders en ook de concurrentie zit niet stil.

02.

Toekomstbestendige strategie

Beginnen met het doel voor ogen helpt bij het formuleren van de digitale strategie. Dit helpt de focus op je eigen organisatie of afdeling te houden. Onze visie is de focus te houden op je eigen merk of bedrijf, de concurrentie laat zich niet voorspellen dus daar houden we ons zo min mogelijk mee bezig. We zetten in op eigen kracht en onderscheidend vermogen van je merk, producten en/of diensten.

03.

Team

We zetten tooling in om jullie te helpen samen doelen te realiseren en samen dichter bij het ultieme doel te komen. Samen bepalen we welke kanalen jullie hiervoor in kunnen of moeten zetten en welke rol de diverse afdelingen hierin hebben. We laten dit vooral door de mensen zelf bedenken omdat we geloven in de kracht van een bottom-up aanpak.

Organisatie en cultuurverbetering

Heb je het gevoel dat je er alleen voor staat? Dat jij in je eentje de kar aan het trekken bent en de rest van de organisatie een beetje in de kar hangt of, erger nog, er achteraan hobbelt? Dan gaan wij met jullie aan de slag om te kijken waar dit door komt. Op basis van het OGSM-model of door het toepassen van de Scaling-up methode gaan we samen kijken of we het team voor de wagen kunnen krijgen.

Het kan enorm confronterend zijn toch zit het gebrek aan succes vaak in een van de volgende 5 factoren:

  • Jij gaat voor het realiseren van wat jij wilt. Daarbij kun je gewoonweg niet anderen de mogelijkheid ontnemen om te gaan voor wat zij willen;
  • Soms ben jijzelf het grootste probleem;
  • Zorg oprecht voor elkaar;
  • De beste leiders zijn mensen die zichzelf kunnen leren als laatste te spreken, ook non-verbaal;
  • Onthoudt altijd goed wie je bent.

04.

Bedrijfscultuur

Op basis van interviews met verschillende lagen van je organisatie inventariseren wij de huidige bedrijfscultuur. Dan gaan we met een dwarsdoorsnee van het bedrijf aan de slag. Tijdens een creatieve sessie zoeken we naar de gewenste bedrijfscultuur. Ook kijken we samen welke schakels de cultuur maken of breken. De sterkste schakels zetten we in als ambassadeurs.

We coachen het leiderschapsteam: wat gaan we doen om stapsgewijs de bedrijfscultuur te verbeteren? Alleen met het hele bedrijf komen we verder. Soms in sprongen, en soms in hele kleine stapjes. Altijd vanuit dezelfde overtuiging:

“Iedereen wil een gewaardeerd onderdeel uitmaken van een winnend team met een inspirerende missie!”

05.

Marketing review

Ben jij het zat om bergen geld weg te brengen naar allerlei marketingoplossingen terwijl je niet voldoende return on investment ziet? Wij gaan graag met en voor je aan de slag met een gedegen marketing review. Op basis van data kijken diverse van onze specialisten waar het laaghangende fruit hangt. Daarna formuleren we met jou een langertermijnstrategie.

Welke kanalen passen er goed bij de product/markt combinatie en ben je op de diverse touchpoints aanwezig met je juiste boodschap? Ben je bezig met de juiste mix van marketinginitiatieven en kanalen voor het hoogste rendement uit bestaande of juist nieuwe klanten?

De wereld van (digitale) marketing wordt met de dag complexer. Nieuwe kanalen ontstaan, bestaande, succesvolle kanalen worden duurder en de consumenten of gebruikers worden steeds veeleisender.

Hoe gaat het nu eigenlijk met jullie marketingprestaties, wat moet je doen om meer rendement te behalen en wat kun je doen om meer marktaandeel te winnen? En misschien nog wel belangrijker, hoe weet je zeker dat je online marketing-partner of interne afdeling juist wel of niet goed presteert? Werk iedereen in silo’s? Of werken we juist als één team naar hetzelfde doel?

Wij geven met onze marketing review inzicht in hoe het nu gaat en wat er beter kan. Dat dit voordelen kan hebben hoeven wij je niet te vertellen, wat deze voordelen kunnen zijn vertellen we je wel graag.

06.

Digitale transformatie

Het lijkt allemaal zo makkelijk. We moeten automatiseren en zaken digitaliseren. Ook nog even wat extra kanalen toevoegen aan onze verkoopkanalen en dan zijn we klaar voor de volgende stap. De praktijk is echter weerbarstiger en vraagt een meer strategische benadering. We voelen met elkaar de volgende recessie aankomen en dat maakt onrustig. Ook brengt dit de noodzaak met zich mee om een volgende stap te zetten in digitale transformatie.

Next step e-commerce

E-commerce toegevoegd aan je verkoopkanalen? Of juist een volgende stap zetten qua e-commerce activiteiten? Organisaties die serieuze ambities hebben op het gebied van e-commerce, of het nu gaat om B2B, B2C of pure online gerichte bedrijven, wij helpen met die volgende stap. Samen strategische stappen uitdenken, uitrollen, monitoren en bijsturen? Het professionaliseren van je digitale landschap of marketingkanalen? Wij helpen je de volgende stap te zetten met onze uitgebreide ervaring op het gebied van zowel e-commerce als ondernemerschap.

07.

Marketplaces

We kunnen ze niet meer wegdenken in de hedendaagse customer journey. De marketplaces winnen steeds meer aan terrein en ook binnen diverse niches ontstaan initiatieven om marketplaces op te zetten. Sterker nog er zijn diverse SaaS software-oplossingen die je helpen om je eigen marketplace op te zetten binnen jouw markt. Het gaat om de totale share of wallet van de klant of consument. Hoeveel is er te besteden en hoeveel van die bestedingsruimte wordt er besteed via jouw kanalen?

Marketplaces zijn enorm bekend en winnen de harten van de consument. Waarom? Heel simpel omdat het makkelijk is. Als consument willen we vaak maar één ding en dat is snel naar ons doel toe. Alles waar tijd in gaat zitten is weer minder tijd met mijn naasten of gaat af van wat ik zelf echt leuk vindt om te doen. Daarom willen we gemak en daarom winnen de marketplaces. We vinden er alles wat we zoeken, het is vaak betrouwbaar en we weten inmiddels hoe we om moeten gaan met retouren. Daarnaar steken alle marketplaces veel tijd en aandacht aan de consument en de service die er geleverd wordt. Daar hebben veel bedrijven geen tijd, budget of voldoende focus op. Daarom winnen ze terrein en dienen we goed te kijken wat voor waarde deze ook kunnen hebben binnen jullie digitale strategie.

08.

Customer journey

We doorlopen jullie huidige customer journey op basis van hoe deze volgens jullie nu is en we doorlopen hem aan de hand van onze eigen ervaring en inzichten. Vervolgens bouwen we de optimale klantreis en testen deze op veel verschillende punten, zoals vindbaarheid, performance, techniek, conversie en klantervaring.

Dit doen we met als doel het rendement te verbeteren op alle punten. We hebben al veel e-commerce omgevingen voorbij zien komen en weten waar we op moeten letten. Ook doen we dit voor merken en fabrikanten die samenwerken met retailers. Indeze samenwerkingen kunnen we vaak veel verbeteren.

Het succes van een e-commerceplatform wordt bepaald door gebruiksgemak. Vaak haken klanten af omdat ze frictie ervaren. In de diverse touchpoints, omdat de boodschap niet aansluit bij de ervaring, of omdat er in de webshop zelf te veel zaken niet goed werken. We laten de klant dan te veel nadenken en dit gaat ten koste van het gemak.

Gericht werken aan de customer journey stelt je o.a. in staat om:

  • De conversie te verbeteren (binnen campagnes en binnen de webshop);
  • De merkbeleving te verbeteren en vergroten binnen de hele journey;
  • Technische aanbevelingen door te spelen aan je technische of marketingpartner of -afdeling.

09.

Cross-border

Denk jij erover na om het buiten de grenzen van ons kleine landje te gaan zoeken? Dat is een logische stap. Zeker binnen e-commerce is dit technisch relatief simpel te realiseren. In de praktijk komen er echter diverse uitdagingen op je pad waar je wellicht wel wat hulp bij kunt gebruiken.

De ervaring die onze e-commerce specialisten meebrengen beperkt de foutmarge en stelt jullie in staat uitdagingen met vertrouwen aan gaan. Wij adviseren, denken mee, monitoren en helpen bijsturen waar nodig. Allemaal gebaseerd op data en ervaring.

Professionals

We enhance potential

Bij UnHyped zijn we down to earth. We denken strategisch en concentreren ons op wat écht belangrijk is. Wij geloven dat e-commerce nog volwassen moet worden, zowel de markt als tussen onze oren. Dat begint bij het denken in rendement. Zonder positief resultaat geen geld en zonder geld geen mogelijkheid om nieuwe waarde te creëren.