Services

Verbetertrajecten

Vaak richten bureaus zich vooral op het realiseren van veel bezoek. Wij gaan verder en kijken naar de mens achter de klant. Waar zit er frictie in de klantreis? Welke reis doorlopen ze? En waar vinden we soortgelijke klanten die een zo hoog mogelijk lifetime value met zich meebrengen? Alles gericht op het verbeteren van jouw rendement.

01.

Conversie-optimalisatie

We weten allemaal hoe belangrijk het is om de juiste bezoeker aan te trekken. Vervolgens laten we allemaal veel omzet en dus rendement liggen op het vlak van conversie optimalisatie. 

Even een snelle rekensom, 10.000 bezoekers met 1% conversie tegen een gemiddelde orderwaarde van 35 euro en een marge van 25% zorgen voor een rendement van € 875. Als we daar dan ook nog eens € 1000 budget tegenaan moeten smijten om 10.000 bezoekers naar onze webshop te halen is makkelijk te zien dat dit geen stand gaat houden.

De rekensom geeft ons inzicht in de onderdelen waar we met elkaar mee aan de slag kunnen. Denk aan:

  • Frictie wegnemen om zo het conversiepercentage te verhogen;
  • De gemiddelde orderwaarde opschroeven;
  • Aan de slag met de marge, door kosten te besparen of scherper in te kopen;
  • Slimmer traffic inkopen door relevanter verkeer aan te trekken;

Ook kunnen we kijken naar de customer lifetime value en ons niet blindstaren op alleen deze rekensom. Op die manier krijg je zicht op wat het kost om een nieuwe klant in te kopen versus de totale opbrengsten van een nieuwe klant door de jaren heen.

“Kortom: wij gaan graag met je aan de slag om meer rendement te realiseren.”

02.

User experience

Natuurlijk moet het design kloppen en moet de fotografie en de teksten aansluiten bij wat je met je merk wilt uitstralen. Alleen we vergeten zo vaak die eindgebruiker. Als ze moeten nadenken raak je ze kwijt. Dat is wat ons betreft de stelregel. Daarom zijn wij een voorstander van het KISS principe; Keep It Stupid Simple, als we het hebben over het gebruiksgemak van een website.

User experience, afgekort UX, staat natuurlijk voor meer dan alleen gebruikerservaring bij online of digitale producten. Het gaat ook om de ervaring die ik heb als ik contact heb met het merk, fabrikant of de retailer of als ik het pakket krijg en hoe ik het product of de dienst zelf ervaar. Denk ook na over gebruikerservaringen in alle touchpoints die de eindklant heeft met je merk of bedrijf.

Samen gaan wij kijken naar de gewenste situatie en maken een duidelijk beeld van het nulpunt. Dan weten we goed hoe we iteratief kunnen het proces kunnen blijven doorlopen: gebruikersonderzoek, ontwerpen en (laten) bouwen.

  • Als ze het er niet zijn brengen we persona’s in kaart en zorgen we ervoor dat we gebruikers nooit over één kam scheren;
  • We meten het gebruikersgedrag in diverse touchpoints en communicatiekanalen. Dit doen we door tooling en enquêtes;
  • Als we nieuwe ontwerpen hebben bedacht of wireframes hebben gemaakt gaan we deze testen met gebruikers of zetten we A/B-tests op;
  • Elk traject is deels maatwerk, samen bepalen we optimale aanpak.

Er is een belangrijk verband tussen user experience, brand experience en marketing. Daarom kunnen we op basis van een merkoptimalisatieonderzoek goed in kaart brengen, op welke manier een merk met welk publiek in contact is en wat de waarde is van deze engagement.

03.

Brand experience

Wat is de ervaring die de beoogde eindgebruiker heeft met een merk? Is dit het beeld wat je wilt neerzetten? Of wil je hier juist een stap in maken? Wij helpen graag met gedegen onderzoek en de juiste partners om hier invulling aan te geven. Ook vertalen we dit samen door naar concrete stappen in design en techniek. Wij adviseren niet alleen maar denken proactief mee en meten wat het effect is van de wijzigingen die worden doorgevoerd.

Te vaak zien we dat er te grote sprongen worden gemaakt in design en merkbelevingen, dit is maar al te vaak killing voor traffic, conversie en engagement. Klanten raken in de war omdat ze niet meer weten waar ze het moeten zoeken. Daarom moeten we een plan optuigen om van A naar B te komen en hier, zowel intern als extern, duidelijke communicatie over opzetten.

04.

Growth Hacking

Growth hacking kan op verschillende manier worden uitgelegd. Uiteindelijk komt het neer op ‘met zo min mogelijk middelen zoveel mogelijk groei realiseren’. Dit kost tijd en energie. En het begint allemaal met data en inzicht.

Vaak gebruiken we alleen de voor de hand liggende kanalen als Google en Facebook om onze doelgroepen te bereiken en maar al te vaak zijn deze juist op andere kanalen of andere manier te vinden, voor je te winnen en aan je te binden. Daarom werken wij met jou en je online team samen aan jullie groeimindset.

In diepgaande sessies van meerdere dagen of dagdelen gaan we op zoek naar het laaghangende fruit en brengen we doelen in kaart voor de middellange en langere termijn. Zo kunnen we snel resultaat boeken en door middel van meten, testen en verbeteren zoeken naar nog meer groei in de diverse kanalen.Het is een kwestie van veel fouten maken, veel experimenteren en veel proberen. Een superuitdagend en creatief proces waarin falen het belangrijkste is wat er bestaat. We helpen dan ook graag door een aantal dagen in de week het team te blijven uitdagen en te coachen in een growth mindset.

Professionals

We enhance potential

Bij UnHyped zijn we down to earth. We denken strategisch en concentreren ons op wat écht belangrijk is. Wij geloven dat e-commerce nog volwassen moet worden, zowel de markt als tussen onze oren. Dat begint bij het denken in rendement. Zonder positief resultaat geen geld en zonder geld geen mogelijkheid om nieuwe waarde te creëren.