Wat is de overeenkomst tussen “Mooi Wark” en “Rituals”?

Je bent ondernemer en de zaken gaan goed, dan ineens, uit het niets krijg je te maken met Corona en nee niet de lekkere biertjes met een schijfje limoen. Wat een ramp is dit voor je onderneming. Nu komt het erop neer. Deze blog gaat over zichtbaarheid. Het is best lastig om als ondernemer zichtbaar te blijven tijdens deze Corona Crisis. Hieronder twee voorbeelden van hoe creatieve ondernemers dit oppakken.


“Mooi Wark verklaart de liefde aan gebarentolk Irma” kopt RTV Drenthe, waarna de NOS dit al snel overneemt. Cor Hospes noemt dit in zijn boek boek “De Guerrilla Marketing Revolutie” “Oppikken”. Inhaken op een actueel onderwerp waarna je zelf onderdeel van het gesprek bent. Mooi Wark heeft met het schrijven van hun nieuwe song hier heel goed rekening mee gehouden. Ze hadden ook kunnen wachten tot ze weer konden optreden.

Rituals sloot al vrij snel zijn winkels toen de Corona Crisis om zich heen greep. Iedereen weet dat Rituals gekozen heeft voor twee verkoopkanalen. Internet en de eigen winkel. Al vrij snel zag ik een Rituals Display in de Jumbo en Albert Heijn verschijnen. Supersnel schakelen en hopla daar is de vervanging van het weggevallen Kanaal. Dat heeft Raymond Cloosterman met zijn “Rituals Family” slim opgepakt. Nu helpt het dat zijn vrouw mede-eigenaar is van de supermarktketen Jumbo. Dus korte lijnen.


Beide ondernemers zorgen voor zichtbaarheid en zijn zeker creatief in hun oplossingen. Denk goed na hoe jij tijdens deze crisis zichtbaar kunt blijven. Betere tijden komen zeker, zorg er in ieder geval dat je zichtbaar blijft en dat mensen je kunnen vinden.


Dan drinken we na afloop van dit alles heerlijk een biertje, want ik heb geen idee of het biermerk Corona deze crisis overleeft.

Leave a comment